Kickboksen

20 augustus 2023 - Lamai Beach, Thailand

Vandaag een nieuwe dag en na het uitslapen gingen we er lekker met de scooter op uit, ja natuurlijk wel pas na het tosti /croissantjes ontbijt van de 7/11. 😅🙈

IMG_0929

Eerst naar de Big Buddha waar we beide door meneer Monnik gezegend zijn, en nu voor altijd alleen voorspoed zullen kennen in ons leven... Levi zei al lekker ongenuanceerd dat hij er helemaal niks van geloofd 😅😜.

IMG_0943 IMG_0940 IMG_0985 IMG_0934IMG_0933 IMG_0930

IMG_0971

Daarna kwamen we in een winkel terecht met super mooie beelde van superhelden en robots etc, allemaal handwerk. Zoals bumblebee, optimus prime ( mijn geliefde) thor, wall-e enz. Helaas was het onbetaalbaar en past het meeste gelukkig ook niet in onze koffer😉.

IMG_0991 IMG_0932

Toen op naar een verlaten strand met veel schelpen en rotsen enz. Het was er oprecht heel mooi, echter het was er ook zo rustig dat de verveling ook snel toesloeg.

IMG_1011 IMG_0989

IMG_1002

We zijn dan ook maar terug op de scooter gesprongen om iets te eten te scoren. Natuurlijk had ik ( alweer) een pad thai. Je zou denken na 1x pad thai ben je er wel klaar mee maar nee er zijn zoveel varianten mogelijk en iedere keer smaakt het weer heel anders maar oh zo lekker! Levi had een mango sticky rist besteld, dat bleek ook heel lekker te zijn.

IMG_1014 IMG_1013

Tijdens het scooter rijden hoorden we voor de 120ste keer ofzo een reclame kar langs komen met aankondigingen voor een boxwedstrijd in de boxing arena ( tonight). Levi begon uiteindelijk ook over die reclame... " Mama thailand is toch het kickboksland?" Uh ja. “Ik wil Hier wel graag een wedstrijd zien..”  Ja goh Jij verstaat die shit reclame ook ( vechtsport is niet mijn ding ondanks dat ik zelf jaren aan judo heb gedaan en mijn bruine band heb. Mja judo is een verdedigingssport).

Maar goed zo een wedstrijd in de arena dat is echt duur,  2000-2500 bath pp voor in 't stadium (dus rond de €55-65pp)....

Via mandy had ik wel al vernomen dat je  hier overal goedkoop een privé training kan volgen, en dat vond Levi dus ook geweldig! En van die trainer hoorden we dat er op 't plein in Lamai een boksring staat welke elke zaterdag om 22.30 wordt gebruikt voor 6 matches van 3 rondes voor afwisselende gevechten (man-man) / (vrouw - vrouw).

Okee zoals eerder gezegd, Vechtsporten zijn niet echt mijn ding maar goed weet je zoonlief wil ‘t graag zien en ach we zijn nu toch al in Lamai ( toevallig was het zaterdag) dus ach why not…. Nou ik kan je zeggen , het was echt cool om mee te maken, en ik ben weer een ervaring rijker!!

IMG_1023IMG_1035 IMG_1054

Levi werd daarna nog uitgedaagd door het barmeisje voor een potje 4 op een rij, de sfeer sloeg op dat moment ook vrij snel om en je merkte dat de mannen wat vrijer werden in hun wanhopige zoektocht naar een vrouw voor in hun bed ( of ladyman 😅🙈😂). En dat de meeste bardames ( ook hierbij twijfelde ik over wie echt een dame was of niet) maar al te graag met hun verleidingsspelletje mee wilden spelen, of speelden hun het spelletje met de heren😉?. Levi zat overigens zo in zijn spel dat hij het niet eens door had, maar haha ik was blij toen t potje klaar was en we terug naar het hotel konden gaan🙈😅 ( want blijkbaar jagen ze niet alleen op de thaise dames, gelukkig ben ik best duidelijk in aangeven dat ik totaal geen interesse heb 🙅🏼‍♀️❌⚠️😬).

IMG_1059

1. Vera:
    20 augustus 2023
    Zo leuk om jullie mooie verhalen te lezen. En zo mooi om die buddha’s te zien (dat is mijn ding 😊). Geniet ervan samen!
  2. Aniek Koehoorn:
    20 augustus 2023
    Thanx! Leuk dat de verhalen zo gewaardeerd worden😊