Koh samui verkennen

18 augustus 2023 - Bophut, Thailand

Dit keer ‘s ochtends geen restaurant ontbijt, maar een seven/ eleven ontbijt. Oftewel de onder nederlanders bekende supermarkt ( die letterlijk op iedere hoek van de straat ligt) met de heerlijke tosti’s die ze ter plekke klaarmaken voor 20 baht, 60 eurocent 🙈. En oh wat smaakte die lekker!

IMG_0727

Gisteren zijn we op verkenningstour gegaan rondom het resort. Al snel bleek dat shoppen toch leuker is op 20 min rijden. We hebben daarop een taxi gepakt richting chaweng beach en shopping mall.

IMG_0788

Hier heeft levi ondere andere rolletjesijs gehad, weer iets van anime gekocht, en visjes aan zijn voeten laten kriebelen, hij lag echt hardop in een deuk van het kietelen 😂🙃.

IMG_0782 IMG_0783 IMG_0784 IMG_0775

IMG_0776

En mijn haren zijn gedeeltelijk ingevlochten. Volgens levi ben ik nu aan de ene kant bad ass en rock en roll, en aan de andere kant lieve mama hahaha!🙈

IMG_0744 IMG_0745

Eenmaal terug op ‘t resort hebben we toch maar weer een scooter gehuurd voor de komende 5 dagen voor 800 baht. Special price🙈😜. En afgesproken met Mandy en haar familie ( welke ook op koh samui zijn) om morgen samen een bootje te huren naar koh madsum oftewel pig island.

IMG_0790

IMG_0881

Today: zaten we al om 8 Uur op de scooter richting de pier aan de andere kant van het eiland om daar een bootje te huren voor 3 volwassenen en 5 kids. Danny en Mandy hadden het bootje al gehuurd toen wij aankwamen,het was veel goedkoper dan die excursie waarbij je pp betaald, en nu konden we gaan waar we wilde ( althans op 't water). Op naar koh madsum ( pig is land!)

IMG_0825 IMG_0833 IMG_0835 IMG_0836

IMG_0843

Pig island was leuk, maar ook mega toeristisch. Gelukkig waren wij al vroeg daar. Even afkoelen in 't water zat er niet in door de vele mini kwallen! Dan door naar koh Taen, Hier was hèt water heel helder en 't was er zo heerlijk rustig!!

IMG_0875

Naderhand terug naar 't resort om te douchen en nog wat gegeten tussendoor bij de eetkraampjes en een of andere strijdersbeeld op de foto gezèt.

IMG_0888

IMG_0890

IMG_0884

Later op de avond zijn we naar de night market geweest bij fishermans village, wat was het daar een gezellige drukte !

IMG_0896 IMG_0897 IMG_0893

Ook daar hebben we natuurlijk wat streetfoot gehad (nee niet de insecten of schorpioenen) en ja natuurlijk heeft Levi weer wat van anime gekocht 🙈😅. En ohja Lou ( dochter van Mandy en Danny) en Levi mochte nog effe bijklussen 🤣 Tuurlijk kon ik weten dat mr kluns zich weer in zijn vinger zou snijden ( niks ernstigs hoor). 😅🤓🤦‍♀️

IMG_0904 IMG_0900  IMG_0916 IMG_0913

Het waren 2 leuke dagen op koh samui , maar we hebben nog effe hiero dus we genieten nog lekker van onze vakantie, en zullen per scooter het eiland verder gaan verkennen!  En wat was het leuk om met Mandy, Danny en de kids op pad te gaan!

Tot snel weer 😘