Zon zee strand, en een cocktail in mijn hand

17 augustus 2023 - Bophut, Thailand

Gisteren ( ja inmiddels is het hier al ochtend) was het zover, na wat regenachtige ( maar toch hele mooie) dagen gaan we het zonnetje opzoeken.

Op naar koh samui waar het zomerseizoen in volle gang is 🏝️!

Eerst gingen we met de minivan naar Sura Thani ( anderhalf uur rijden) waar we de Tickets voor de ferry kregen en verder gingen naar de Don Sak pier ( Uur rijden)🛳️. Eigenlijk zouden we in sura thani moeten overstappen maar gezien iedereen in de minivan de zelfde kant uit ging hoefde dat niet waardoor we de ferry van 13 uur al hadden ipv die van een uur later. Overigens zaten we weer met de Nederlandse gezinnen in de bus waarmee we ook op laketour zijn geweest, heel gezellig dus ( vooral ook voor levi, lekker gamen in de bus met zijn vriendje Wout haha). 🎮

De ferry bracht ons binnen anderhalf uur naar Lipa Noi op koh Sam. Via de Grab app zag ik al dat een taxi naar ons resort zo een 600 baht zou kosten. Opdringerige chauffeurs komen Gelijk naar je toe en begonnen vanaf 900 baht en zakte tot 700 baht ( 36 tot 38 baht is ongeveer €1 afhankelijk van de koers). Hmm Nee dan laat ik liever via grab een taxi komen mèt de vaste prijzen. Iets doorgelopen en daar stonden de bekende minivans weer (14 pers busjes). Toch maar even gevraagd: 150 baht pp, okee check we're in.!

IMG_0677

IMG_0682

Eigenlijk is het bizar dat je om een paar euro verder kijkt, en uiteindelijk voelt het nu toch alsof ik €10 euro heb bespaard op de taxi! Yess cheapie hollanders 🙈🤓😅🤣.

Maar goed het is zover, we hebben een heel mooi resort met een eigen strand. Op de woensdag vrijdag en zondag is er live muziek ( wat gisteren al erg mooi klonk!).

IMG_0683

IMG_0689

IMG_0702

Nu gaan we een weekje genieten van zin zee en strand, wellicht wat sightseeiing, thaise massage en een excursie her of der👍🏝️🫶.

IMG_0703

IMG_0705

Dus ja nu: zon zee strand en ( af en toe) een cocktail in mijn hand 😉🏝️🌞🫶.

IMG_0712 IMG_0709